Rekrutacja do placówek trwa cały rok ----- Rekrutacja do placówek trwa cały rok
PLACÓWKI

Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Prabutach

Głównymi celami ośrodka jest działalność edukacyjna, opiekuńcza, wychowawcza i terapeutyczna.

Zadania OREW:

  1. Wychowanie, opieka, nauka, terapia i rewalidacja wychowanków.
  2. Wielodyscyplinarne, kompleksowe działania diagnostyczne w celu stworzenia na ich podstawie optymalnego, indywidualnego programu postępowania.
  3. Stymulacja rozwoju psychoruchowego, intelektualnego oraz społecznego wychowanka.
  4. Zapewnienie różnorodnych form terapii.

Zadania OREW realizowane będą poprzez:

    1. Organizowanie wczesnego wspomagania.
    2. Organizowanie rocznego przygotowania przedszkolnego.
    3. Organizowanie realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
    4. Organizowanie zajęć indywidualnych i grupowych.
    5. Organizowanie warsztatów, poradnictwa psychopedagogicznego oraz rehabilitacyjnego.
    6. Wspieranie psychiczne oraz poradnictwo prawne i życiowe.
    7. Ułatwianie kontaktów w zakresie oddziaływania terapeutycznego, edukacyjnego i opiekuńczego, w szczególności z placówkami opieki zdrowotnej, szkołami oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.
    8. Indywidualne konsultacje i porady dla rodzin dzieci uczęszczających do ośrodka.
    9. W zależności od potrzeb oraz możliwości ośrodka planowane mogą być dodatkowe zajęcia oraz spotkania.

OREW   jest ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym, tj. ośrodkiem umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnopsrawnością inteletualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży  z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku  przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.

Warunki przyjęcia do OREW:

  1. Do OREW przyjmowane są dzieci na podstawie:
    1. Orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci z niepełnosparwnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem lub o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną  w stopniu głębokim.
    2. Opinii o potrzebie wczesnego wspomagania.
    3. Pisemnego wniosku rodziców bądź opiekunów.
  2. W przypadku dziecka realizującego obowiązek szkolny i obowiązek nauki konieczne jest też powiadomienie dyrektora szkoły macierzystej, w której regionie dziecko mieszka.
  3. Przyjęcia dzieci odbywają się przez cały rok.
  4. Decyzję o przyjęciu do OREW podejmuje Zarząd Fundacji, na wniosek Dyrektora OREW.

Oddziały funkcjonujące w OREW:

  • wczesnego wspomagania
  • przedszkolne
  • edukacyjno-terapeutyczne
  • rewalidacyjno-wychowawcze
  • przysposobienia do pracy

Kadra OREW: W placówce zatrudniona jest wykwalifikowana kadra: oligofrenopedagodzy, terapeuta pedagogiczny, trapeuta SI, fizjoterapeuta, psycholog, logopeda, terapeuta AAC, opiekunowie osób niepełnosprawnych. Pracownicy mają doświadczenie w zakresie pracy z  osobami niepełnosparwnymi intelektualnie, w tym z autyzmem. Na bieżąco podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi! Google